Dutch NL English EN French FR German DE Italian IT Portuguese PT Romanian RO Spanish ES

Curs de formare – Prevenirea violenței în contextul consumului excesiv de alcool

Federația ONG-urilor pentru Copil – FONPC, Step by Step România în parteneriat cu Asociația „Bună Ziua, Copii din România” organizează în data de 1 și 2 noiembrie 2019 Curs de formare – Prevenirea violenței în contextul consumului excesiv de alcool, finanțat de Ursus Breweries. Acest curs de formare este parte a proiectului Reziliența și prevenirea violenței în contextul consumului excesiv de alcool, proiect ce se desfășoară în perioada septembrie 2019 – septembrie 2020.

 

Scopul proiectului

Programul „Prevenirea violenței în contextul consumului excesiv de alcool” își propune prevenirea consumului excesiv de alcool și a violenței în contextul consumului excesiv de alcool, prin dezvoltarea competențelor parentale, promovarea bunelor tratamente, a metodelor pozitive de educație în rândul familiilor din România. Programul dorește, de asemenea, să sprijine formarea profesioniștilor din domeniul educației timpurii, al parentalității și din domeniul social, care să contribuie la sprijinirea părinților astfel încât să fie prevenit abuzul împotriva copiilor și consumul excesiv de alcool și să se creeze un mediu favorabil vindecării, rezilienței.

 

Contextul proiectului

Acest proiect vine în întâmpinarea unor obiective pe care Guvernul României și le-a propus. Programul de Guvernare 2017-2020 include o serie de măsuri ce fac referire la educația parentală, printre care: ”Dezvoltarea sistemului de servicii de educație timpurie, pentru copiii între 0 și 6 ani, prin curriculum adecvat și cadre didactice bine pregătite, dar și prin implicarea părinților, cu dezvoltarea și furnizarea de cursuri parentale, sau dezvoltarea de măsuri de stimulare financiară”.

 

Fenomenul rezilienței este un proces natural, care face parte din viața multor oameni. Reziliența este abilitatea, capacitatea unei persoane de a face față, de a se recupera, după ce a suferit evenimente extrem de traumatice. În România în ultimii ani s-a discutat mai mult despre relele tratamente, despre abuzuri și mai puțin despre prevenirea lor și despre modul în care putem să depășim momentele grave din viața noastră. Abordarea rezilienței se concentrează, în primul rând, pe studierea resurselor, a capacităților, a factorilor, a punctelor forte etc. ale oamenilor și comunităților pentru a dezvolta cunoștințe despre acest fenomen. Abordarea rezilienței oferă un cadru conceptual pentru studierea și aplicarea a ceea ce este util în munca noastră, și nu a factorilor de risc, a problemelor; se concentrează pe coping, pe punctele forte, atunci când se lucrează cu părinți și copii/tineri.

 

În concluzie acest program se referă nu numai la reducerea factorilor de risc, la prevenirea violenței, la experiențele traumatizante, ci mai degrabă la identificarea unor factori de sprijin, la crearea unui cadru care i-ar putea face mai rezilienți atât pe profesioniști, pe părinți și implicit pe copii.

 

Obiectivele proiectului

  • Îmbunătățirea capacității profesioniștilor din sistemul de educație și a părinților pentru promovarea bunelor tratamente în școală și familie, în vederea unei bune dezvoltări a copiilor, a prevenirii violenței și a consumului excesiv de alcool în familie și a prevenirii consumului de alcool în rândul minorilor
  • Îmbunătățirea mediului de viață al copiilor prin creșterea capacității adulților din jurul lor de a înțelege și de a le respecta nevoile și de a le asigura drepturile folosind abordarea de reziliență.
  • Dezvoltarea unei rețele de profesioniști (psihologi, asistenți sociali, pedagogi sociali, educatori, profesori și medici etc) care să creeze la nivel comunitar bazele unei colaborări interinstituționale în scopul promovării bunelor tratamente, a practicilor educaționale pozitive, astfel încât cât mai mulți părinți să-și poată susține copiii și să-i sprijine astfel încât să devină rezilienți.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 × 4 =